.

.

niedziela, 22 maja 2016

CIASTO Z NASION CHIA

Dzień Dobry wszystkim ! :) Dziś obiecane ciasteczko :) Miałam pewne obawy robiąc je, ponieważ zmieniłam nieco przepis znaleziony w internecie, ale wyszło perfekcyjnie ! :) Prezentuje się świetnie, jeszcze lepiej smakuje :) Idealne na ciepłe dni, jakich teraz będzie wiele :) Jestem pewna , że jeśli spróbujecie przepisu, pochłoniecie go w kilka chwil :) Mi, jedzenie zajęło troszkę więcej niż przeciętnie :) Niestety wyrwana ósemka dalej dokucza :) A raczej jej  brak ;)

O właściwościach nasion chia pisałam w starszym poście ;)

SKŁADNIKI:

spód:

  • paczka daktyli
  • 1,5 szklanki mielonych orzechów laskowych
  • szczypta soli
  • łyżka karobu lub kakao
masa z chia:

  • 8 łyżek nasion chia
  • 2 puszki mleczka kokosowego
  • 500 ml mleka
  • 25 g żelatyny 
  • 6 łyżek miodu
  • szczypta soli
  • 3 łyżki soku z cytryny
masa z owoców:

  • 500 g owoców ( u mnie jagody z domieszką malin - mrożone )
  • paczka borówek amerykańskich
  • 20 g żelatyny
  • 60 g ksylitolu
  • łyżka soku z cytryny



WYKONANIE:

1. Daktyle mocz w gorącej wodzie przez ok. 30 min ( zalać do poziomu owoców ) Przed zmiksowaniem odsączyć.

2.Wszystkie składniki na spód dokładnie zmiksuj




3. Spód tortownicy wyłóż papierem do pieczenia , boki natłuść. Wyklej masą dno tortownicy włóż do lodówki



4. Wszystkie składniki oprócz żelatyny dokładnie wymieszaj i odstaw na 1 godzinę




5. Mieszaninę zagotuj ( na małym ogniu, żeby się nie przypaliła ) , w międzyczasie wymieszaj 25 g żelatyny z odrobiną wrzątku, dodaj do zagotowanej masy i ostudź ją




6.Gdy zacznie tężeć, wylej na spód, odstaw na 3 godziny do lodówki

7.Owoce i resztę składników na masę owocową oprócz żelatyny, gotujemy w rondelku ok.10 min na małym ogniu, z żelatyną postępujemy jak w masie z chia




8. Gdy zacznie tężeć wylewamy na ciasto i układamy na górze borówki, schładzamy w lodówce do stężenia ( ja zostawiłam na calą noc )




SMACZNEGO !














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz